Dieta i ćwiczenia

Co jeść i jak ćwiczyć, by zachować zdrowie?

Właściwie dobrana dieta i ćwiczenia pozwolą nam zachować zdrowie i zrzucić zbędne kilogramy. Co czwarty dorosły Polak nie zachowuje minimalnego poziomu aktywności fizycznej. Wśród młodzieży sytuacja ma się jeszcze gorzej – aż 4 na 5 nastolatków nie jest wystarczająco aktywnych, dlatego zmotywowanie siebie i innych do regularnych ćwiczeń i zadbanie o ten aspekt naszego stylu życia wydaje się nie wymagać dodatkowego uzasadnienia.

Dlaczego warto regularnie ćwiczyć?

Zaleca się wykonywanie regularnych ćwiczeń fizycznych, aby:

  • zmniejszyć ryzyko nadciśnienia tętniczego, choroby wieńcowej serca, udaru, cukrzycy typu 2
  • kontrolować swoją masę ciała (zapobiegać rozwojowi nadwagi i otyłości)
  • zadbać o stan układu kostno-stawowego (zapobiegać osteopenii i osteoporozie)
  • zmniejszyć ryzyko złamań (zapobiegać urazom)
  • poprawić wydolność naszego serca (zapobiegać chorobom układu krążenia)
  • zwiększyć masę mięśniową i poprawić funkcję mięśni szkieletowych (zapobiegać sarkopenii)
  • poprawić jakość snu
  • zmniejszyć odczuwanie stresu i lęku  (zapobiegać depresji)
Jak zwiększyć swoją aktywność fizyczną?

Jeżeli prowadzisz siedzący tryb życia, zacznij od niewielkiego treningu wysiłkowego i stopniowo zwiększaj swoją aktywność fizyczną. Staraj się unikać rozleniwienia w codziennym życiu.  Postaraj się wdrożyć ćwiczenia w swoje życie stosując proste triki:

  • wybieraj schody, zamiast windy
  • wybieraj spacer lub jazdę rowerem, zamiast jeździć samochodem, czy też elektryczną hulajnogą
  • zamiast siedzieć godzinami przed telewizorem lub ekranem monitora, zaktywizuj się! – pobiegaj lub zaplanuj rowerową przejażdżkę, wyjdź na spacer z ukochanym lub psem, a jeśli masz siłę posprzątaj mieszkanie
  • znajdź sport lub ćwiczenia, które lubisz – nie musisz być wyczynowcem, tylko trenuj na miarę swoich możliwości
  • jeżeli nie lubisz ćwiczyć sam (a), znajdź partnera (erkę), który podzieli Twoją nową pasję
  • próbuj ćwiczyć przez cały dzień, również w pracy – zrób kilka skłonów, przeciągnij się, przejdź się …

Niech będzie to dla Ciebie przyjemność i czas, który przeznaczasz tylko dla siebie. Dla swojego lepszego stanu psychicznego i fizycznego. Wszelkie przedmioty do ćwiczeń i sprzęt treningowy kupisz w atrakcyjnych cenach w naszym sklepie.

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart